החוק הראשון של ניוטון

הפוסט "החוק הראשון של ניוטון" פורסם לראשונה 26/11/09 ב TheMarkerCafe ומובא כאן בצורתו המקורית

ניוטון, אחד מגדולי הפיזיקאים בכל הזמנים מוכר בזכות שלושת החוקים שהוא ניסח

החוק הראשון – גוף ימשיך בתנועה כל זמן שלא הופעל עליו כח חיצוני….

(יש עוד שניים, אם זה ממש מעניין אותכם, ויקיפדיה )

חוק זה כל כך חשוב בחיי היום יום שלנו,

לדוגמה:

כמה פעמים אמרנו לעצמנו ממחר דיאטה,

מחר אני מתחיל ללכת לחדר כושר וכו' וכו'

ואולם לא קרה כלום, פשוט מאוד, אנחנו ממשיכים בתנועה,

ועד שלא יופעל עלינו כח חיצוני, אנחנו נמשיך לעשות כן.

בכדי שנשנה את מסלול חיינו, הרגלינו (טובים/רעים) צריך להיות מופעל עלינו כח חיצוני

לדוגמה מפגש עם פלוני/ת שרזה/שמן באופן משמעותי

כמה אנשים מוצאים את עצמם תקועים באותו כסא באותו תפקיד ובאותה חברה, לאורך שנים

כאשר כולם מתחלפים, בעלי החברה, המנהלים, המנקה הרוסיה, והשומר בכניסה…

זה לא שאנחנו לא רוצים, אנחנו פשוט לא יכולים, צריך להיות מופעל טריגר חיצוני, כח כל שהוא

אשר יגרום לנו לבצע את השינויי במהלך חיינו.

אם נסתכל על חוקיי הפיזיקה של ניוטון, זה יהיה מאוד ברור, זה היקום והדברים הם גדולים מאיתנו,

האם הכח החיצוני יודע שהוא משפיע עלינו, ברוב המקרים לא!

אין די בבן משפחה / חבר האומר לנו שאנחנו צריכים לרזות/להחליף עבודה, זה איננו כח חיצוני

הארוע המחולל בדר"כ אינו מודע כלל להשפעה שיש לו על חיינו, הוא נמצא שם במסלול חייו,

ומסלול חייו מתנגש במסלול חיינו, כתוצאה מכך ישנו כח המופעל עלינו הגורם לנו לעשיה (חיובית או שלילית)

ואז שאותו ארוע מחולל יקרה, חיינו ימשיכו במסלולם… (לטוב ולרע)

מסקנה:

בפעם הבאה ששואלים אותכם, מה עם הדיאטה, מתי אתם תחליפים תפקיד/עבודה,

תסבירו שזה לא תלוי בכם, זה הכל חוקי הפיזיקה של ניוטון

ותשלחו אותם לקרוא את הפוסט הזה….

תגובות

 

24/11/12 17:51:
יפה כתבת..

15/2/12 22:16:
וואו…….עכשיו אני מתחילה להבין את עצמי והתהגותי בזמן האחרון, חסכת לי פסיכולוג………..הכתיבה שלך מקסימה. מה עם החוק השני? קדימה תשלים לי את הפאזל

28/1/12 10:58:
וואו… זה פשוט נהדר יכולתי להמשיך להתפלסף אבל אוהבת את זה ככה כמו שזה פשוט מדויק נוגע אחלה אתה :)

27/1/12 11:30:
וזה, בכל זאת תלוי בנו, לפחות ברגישות אל סוג האנרגיה שמתחילה להניע אותנו. כפי שכתבת , האנרגיה תמיד סובבת אותנו, משהו אכן יחודי גורם לנו להיתייחס אליה לפתע ולרצות לנוע הלאה לשלב הבא של חיינו. מה זה המשהו הזה? אני חושבת שהבשלות של האדם או הנכונות לשינוי.

13/1/12 16:15:
לך*

9/1/12 23:26:
היי אהבתי, כתוב יפה ושנון. יחד עם זאת אני דוגלת בגישה פחות פאטליסטית,לפיה אדם צריך לקחת יותר אחריות על עצמו, לא לחכות לגורם חיצוני שיניע אותו. למרות ש(מה לעשות) לפעמים אירוע משברי חיצוני מקפיץ את כל המערכות וחייבים לפעול ועל זה יאמר ש"ממשברים צומיחים"

6/7/11 21:27:
יש כאלה , שלא משנה מה קורה , לא יעשו שינוי , כי הם פשוט מפחדים משינויים , יש כאלה שהתמכרו להרגלים של עצמם, הטובים והפחות טובים. צריך ביצים לעשות שינוי ולא לכולם יש את זה . התגובות שלנו לאירועים הפוקדים אותנו , בעיקר אלו שהם מחוסר שליטה שלנו, נובעים מגודל הביצים, מה שולט יותר- הפחדנות או האומץ לעשות שינוי . זו לפחות דעתי .

8/5/11 16:17:
רציתי לכתוב לך…… ואז החלטתי לעצור לרגע, הבחנתי בפער בין מהלך הפוסט שבו מצאתי את עצמי מהנהנת לבין הסיומת שלו שתפרה את התגובה שלי לכיוון אחר. דפדפתי קצת , מוותרת על תגובה עד שמצאתי את מה שכתבת לחברה שלך כאן. ~~~~ אספר לך ששמחתי לקרא את התגובה הזו שלך.~~~~~ ציטוט מיקי: " מי אנחנו שנשלוט בתזמון…. הוא מופיע בדיוק בזמן הנכון… יש משפט שאומר כשהתלמיד מוכן,המורה ומופיע, התלמיד אף פעם לא יודע שהוא מוכן, רק כשהמורה מופיע, זו אינדיקציה שלכך שהוא היה מוכן הכל זה תובנות בדיעבד, זו אשליה לחשוב שאנחנו באמת שולטים בדברים" סוף ציטוט ~~~~~ על ההגדרה של חיצוניות או פנימיות הכוחות שבאמת מניעים את שינוי האנרציה נשוחח בפעם אחרת :)

22/4/11 14:32:
החוק הולך להיות מצוטט על ידי החל מיום שלישי הקרוב יום ביומו….:-)

31/3/11 19:25:
יש צורך באירוע מכונן שליצירת שינוי אישי הקשה לביצוע. "כוח חיצוני"? אפשר להגדיר את זה כך…

29/12/10 18:15:
פיזיקה,פסיכולוגיה…פיזיקה ,פסיכולוגיה….פיזיקה ,פסיכולוגיה???
אוףףףףף…ת'בלבלתי עכשיו.:-)

25/12/10 23:35:
אני בהחלת מסקימה שיש גורמים חיצוניים שהם לא בשליטתינו ויש להם את הזמן והקצב שלהם אבל,
איפה לקיחת האחריות שלנו על החיים שלנו?
מה עם הבחירה החופשית ?
ואיפה פריצת הגבולות שלנו לצורך היתפתחות?
שני המישורים לא סוטרים אחד את השני נהפוכו.
החכמה היא לדעת היכן האחריות היא שלי והיכן להרפות ולתת את הזמן לעשות את שלו.

20/11/10 09:02:
אהבתי…

30/12/09 13:07:

צטט: מיקי אקשטיין 2009-12-21 14:27:48

צטט: ariadne 2009-12-21 13:53:06

נשמע נפלא וכשאני חושבת על כך, אז זה גם הרבה פעמים נכון,

רק לפעמים העניין הוא גם בתזמון שאותו כוח נופל עליך ובנכונות שלך להבחין בו.

מי אנחנו שנשלוט בתזמון….

הוא מופיע בדיוק בזמן הנכון…

יש משפט שאומר כשהתלמיד מוכן,המורה ומופיע,

התלמיד אף פעם לא יודע שהוא מוכן,

רק כשהמורה מופיע, זו אינדיקציה שלכך שהוא היה מוכן

הכל זה תובנות בדיעבד,

זו אשליה לחשוב שאנחנו באמת שולטים בדברים

 

 

"זו אשליה לחשוב שאנחנו באמת שולטים בדברים".

אני חייבת לציין שאני לא מסכימה איתך. אנחנו כן שולטים בדברים, השאלה היא כמובן שאלה של מודעות. עד כמה אתה מודע לשליטה שלך? עד כמה אתה מודע לעצמך ולסובבים אותך? עד כמה אתה בוחר להשפיע ולשנות?

הרעיון עצמו הוא רעיון מעניין. בוא נחשוב שיש מליוני פרפרים שמרחפים כל הזמן ובכל רגע נתון אין אדם שלא נוגע בו פרפר.

עפ"י התיאוריה הזאת, השינויים אמורים להתרחש כל הזמן וללא הפסק. זה לא מה שקורה בפועל. אנו חיים בחברה שבה המון אנשים לא עושים שינוי בחיים שלהם אפילו שהמון פרפרים נוגעים בהם.

מה שאני מנסה להגיד הוא שאי אפשר להתעלם מהגורם האנושי, סביבך יש המון פרפרים ואתה בוחר לתפוס אותם אבל במקביל יש עוד המון אנשים שלא תופסים אותם. מדוע זה?

24/12/09 05:47:

אני מסכימה עם המהות של הפוסט שלך, לא בטוחה שגם עם ההסבר הפיזיקלי.גם אני מאמינה שאנשים לא נכנסים לחיינו סתם. דברים לא קורים במקרה.

מישהו פעם אמר לי שמזל הוא הכנה שפגשה הזדמנות. אין לי ספק שמודעות, פתיחת הראש להסתכלות קצת שונה על הדברים וחידוד היכולת לזהות הזדמנויות יביאו לתוצאה הרצויה כשההזדמנות תקרה בדרכנו.

 

 

21/12/09 14:27:

צטט: ariadne 2009-12-21 13:53:06

נשמע נפלא וכשאני חושבת על כך, אז זה גם הרבה פעמים נכון,

רק לפעמים העניין הוא גם בתזמון שאותו כוח נופל עליך ובנכונות שלך להבחין בו.

מי אנחנו שנשלוט בתזמון….

הוא מופיע בדיוק בזמן הנכון…

יש משפט שאומר כשהתלמיד מוכן,המורה ומופיע,

התלמיד אף פעם לא יודע שהוא מוכן,

רק כשהמורה מופיע, זו אינדיקציה שלכך שהוא היה מוכן

הכל זה תובנות בדיעבד,

זו אשליה לחשוב שאנחנו באמת שולטים בדברים

 

21/12/09 13:53:

נשמע נפלא וכשאני חושבת על כך, אז זה גם הרבה פעמים נכון,

רק לפעמים העניין הוא גם בתזמון שאותו כוח נופל עליך ובנכונות שלך להבחין בו.

20/12/09 09:27:

תסבירו שזה לא תלוי בכם, זה הכל חוקי הפיזיקה של ניוטון

את היכולת לזהות את ה'טריגר' , להפנים את המסר שלו ,

לבצע את ה'תנועה' , להעצים את תאוצתה , למצות את האנרגיה

האצורה בה , להיסחף אל השינוי … את אלו ניוטון לא נתן לנו .

 

15/12/09 14:14:
אוף כל כך מדכא

3/12/09 22:25:

צטט: אורליG 2009-12-02 21:17:19

העיקר שיש את מי להאשים :) )

 

 

למה להאשים,

פשוט תהני מהחיים…

3/12/09 19:39:

צטט: מיקי אקשטיין 2009-12-02 12:10:59

"מיני פרפרים שעוברים דרכו" , על זה בדיוק אני מדבר,

אלו הם הגורמים החיצוניים שגורמים לשינוייייייי,

אם הם לא היו עוברים בסביבה שום תהליך לא מתחיל…

 

ובאשר לדיאטנית, את צריכה לשאול את עצמך כמה שאלות,

מתי התחלתי ללכת אליה, ומה גרם לך ללכת אליה,

אם תשחזרי את הרגע בזמן שבו התחלטת ללכת לדיאטנית שלך, (ולמה דווקא לזאת)

תגלי שהיה שם מישהו/משהו לגרם לזה לקרות,

ולא בהכרח שהוא/יא מודעים לכך

ובדיוק לזה אני מתכוון

בשורה התחתונה כל אחד מאמין במשהו ,משהו שגורם לו לשינוי,לעשייה, וגם ללא עשייה.

כוח חיצוני,גורל,מחשבות מתנגשות, למה לחקור לעומק העניין?

למה לא להחליט ולעשות פשוטו כמשמעו בלי להסתבך, גם ככה חלקם משלמים הון

לפסיכולוגים בשביל להבין את המהות של הגורם החיצוני.

ובסוף נותרים ללא תשובות ועם מינוס בבנק.

אבל כל הכבוד על המחשבה שלך, אם אתה מאמין בה סביר להניח שגם משם תצליח להתקדם.

2/12/09 21:17:

העיקר שיש את מי להאשים :) )

 

2/12/09 12:10:

"מיני פרפרים שעוברים דרכו" , על זה בדיוק אני מדבר,

אלו הם הגורמים החיצוניים שגורמים לשינוייייייי,

אם הם לא היו עוברים בסביבה שום תהליך לא מתחיל…

 

ובאשר לדיאטנית, את צריכה לשאול את עצמך כמה שאלות,

מתי התחלתי ללכת אליה, ומה גרם לך ללכת אליה,

אם תשחזרי את הרגע בזמן שבו התחלטת ללכת לדיאטנית שלך, (ולמה דווקא לזאת)

תגלי שהיה שם מישהו/משהו לגרם לזה לקרות,

ולא בהכרח שהוא/יא מודעים לכך

ובדיוק לזה אני מתכוון

2/12/09 09:59:

צטט: מלקטת,מ 2009-12-01 18:20:59
כן, נשמע כמו לטוס להודו ולחזור עם תובנות רוחניות.

רק שאתה מתנגש בפיזיקה.

לא חשבת שהכל תלוי גם באישיות של האדם? בכוח הרצון לשינוי.

בתובנות,בהחלטות, במיני פרפרים שעוברים דרכו?

ביכולות האישיות?

 

בקיצור אתה אומר"עזבו שטויות יש כוח חיצוני".

טוב נדע למי לגשת פעם הבאה שנרצה משהו וזה לא בר ביצוע.

:-)

 

מחזקת את דבריי חברתי :)

 

ומוסיפה :

 

שהדברים תלויים באמת באופי האדם ולא רק במשהו חיצוני

אחרת דברים לא היו מתפתחים בחיים אם זה היה תלוי רק בכוח חיצוני

 

ועכשיו… אחרי שהיום קבעתי תור לדיאטנית…. יש מצב שהפעם אצליח בדיאטהההההההההה? בלתי החלטי

זה גם סוג של כוח חיצוני…. (גם הדיאטנית וגם המסגרת… )

הנה אני מנסה את העניין הזה; מניע חיצוני….

 

בגדול.. אני טוענת שהכל תלוי בנו ובכוח הרצון שלנו – הכל בראש !! (לטוב או לרע)

בכל דבר בחיים

 

 

1/12/09 18:20:

כן, נשמע כמו לטוס להודו ולחזור עם תובנות רוחניות.רק שאתה מתנגש בפיזיקה.לא חשבת שהכל תלוי גם באישיות של האדם? בכוח הרצון לשינוי.בתובנות,בהחלטות, במיני פרפרים שעוברים דרכו?

ביכולות האישיות?

 

בקיצור אתה אומר"עזבו שטויות יש כוח חיצוני".

טוב נדע למי לגשת פעם הבאה שנרצה משהו וזה לא בר ביצוע.

:-)

30/11/09 22:41:
עכשיו אדע את מי להאשים (-: